INOCENTE – 20 / 10 / 2013 – 20.30 h.

SINOPSI / SINOPSIS:

INOCENTE seguix la vida d’Inocente Izucar, una adolescent llatina sense llar en San Diego. Amb l’ajuda de les seues colorides obres d’art, Inocente trenca el cicle de desesperança que és la vida quotidiana dels immigrants indocumentats. És un documental intensament personal i vibrant sobre la ferotge determinació d’una jove artista de no rendir-se mai davant la desolació que l’envolta. La seua no és només una història de supervivència, sinó de resistència.

Als 15, Inocente es nega a deixar que el seu somni de convertir-se en artista siga engabiat pel fet de ser una immigrant indocumentada, obligada a viure sense sostre durant els últims nou anys. El color és la seua revolució personal i amb ell crea un món que no s’assembla en res al seu fosc passat. Un passat marcat per un pare deportat per abús domèstic, una mare alcohòlica i derrotada, que una vegada agafà la seua filla de la mà per a botar juntes des d’un pont, i un interminable vagabundejar, any rere any, pels superpoblats refugis per a persones sin sostre de la ciutat.

Inocente se n’adona que la seua vida està en un punt d’inflexió, i, per primera vegada, decideix fer-se càrrec del seu propi destí. Irreverent, imperfecta i divertida, Inocente està canalitzant el seu incontenible personalitat cap un futur controlat per ella.

INOCENTE sigue la vida de Inocente Izucar, una adolescente latina sin hogar en San Diego. Con la ayuda de sus coloridas obras de arte, Inocente rompe el ciclo de desesperanza que es la vida cotidiana de los inmigrantes indocumentados. Es un documental intensamente personal y vibrante sobre la feroz determinación de una joven artista de no rendirse nunca ante la desolación que la rodea. La suya no es sólo una historia de supervivencia, sino de resistencia.

A los 15, Inocente se niega a dejar que su sueño de convertirse en artista se vea enjaulado por el hecho de ser una inmigrante indocumentada, obligada a vivir sin techo durante los últimos nueve años. El color es su revolución personal y con él crea un mundo que no se parece en nada a su oscuro pasado. Un pasado marcado por un padre deportado por abuso doméstico, una madre alcohólica y derrotada, que una vez cogió a su hija de la mano para saltar juntas desde un puente, y un interminable vagabundear, año tras año, por los superpoblados refugios para personas sin techo de la ciudad.

Inocente cuando se da cuenta que su vida está en un punto de inflexión, y, por primera vez, decide hacerse cargo de su propio destino. Irreverente, imperfecta y divertida, Inocente está canalizando su incontenible personalidad hacia un futuro controlado por ella.

FITXA TÈCNICA / FICHA TÉCNICA:
Direcció / Dirección: Sean Fine, Andrea Nix Fine
Any producció / Año producción: 2012
Producció / Producción: Yael Melamade, Albie Hecht,
Emanuel Michael, Sean Fine, Andrea Nix Fine
Duració / Duración: 40 min.
País / País: Estats Units / Estados Unidos
Idioma / Idioma: VOSE / VOSE
Trailer

PREMIS I NOMINACIONS / PREMIOS Y NOMINACIONES:
Premio Óscar al Mejor Cortometraje Documental. Estados Unidos, 2013