SEARCHING FOR SUGAR MAN – 19 / 10 / 2013 – 19.00 h. Gala Inaugural

SINOPSI / SINOPSIS:

Als anys 60, un músic fou descobert en un bar de Detroit per dos productors enamorats de les seues melodies i les seues lletres commovedores. Gravaren un àlbum que ells creien que situaria l’artista com un dels grans de la seua generació. No obstant, l’èxit mai arribà. De fet, el cantant desaparegué en mig de rumors sobre el seu suïcidi damunt l’escenari. Mentre la figura de l’artista es perdia en l’oblit, una gravació pirata trobada en la Sud-àfrica de l’apartheid s’anà convertint en un fenomen.

Dos fans sud-africans decideixen ara esbrinar que passà realment amb el seu heroi. La seua investigació els ha portat fins una història extraordinària, fins el mite de “Rodríguez”. Esta és una pel·lícula sobre l’esperança, la inspiració i el poder de la música.

En los años 60, un músico fue descubierto en un bar de Detroit por dos productores enamorados de sus melodías y sus letras conmovedoras. Grabaron un álbum que ellos creían que iba a situar al artista como uno de los grandes de su generación. Sin embargo, el éxito nunca llegó. De hecho, el cantante desapareció en medio de rumores sobre su suicidio encima del escenario. Mientras la figura del artista se perdía en el olvido, una grabación pirata encontrada en la Sudáfrica del apartheid se fue convirtiendo en un fenómeno.

Dos fans sudafricanos se empeñan ahora en averiguar qué pasó realmente con su héroe. Su investigación los ha llevado hasta una historia extraordinaria, hasta el mito de “Rodríguez”. Esta es una película sobre la esperanza, la inspiración y el poder de la música.

FITXA TÈCNICA / FICHA TÉCNICA:
Direcció / Dirección: Malik Bendjelloul.
Any producció / Año producción: 2011
Producció / Producción: Simon Chinn, Malik Bendjelloul.
Duració / Duración: 85 min.
País / País: Gran Bretanya, Suècia, Gran Bretaña, Suecia
Fotografia / Fotografía: Camilla Skagerström
Música / Música: Rodríguez
Idioma / Idioma: VOSE / VOSE
Trailer

PREMIS I NOMINACIONS / PREMIOS Y NOMINACIONES:
Premio Óscar al Mejor Largometraje Documental. Estados Unidos, 2013
Premio Especial del Jurado, Festival de SUNDANCE. Estados Unidos, 2013
Premio del Público Mejor Documental, Festival de SUNDANCE. Estados Unidos, 2013